Företagets olika dotterbolag med olika varumärken (StepIn, Helex, Hermelinen m fl) samlades under våren 2012 under namnet Sensia och jag genomförande den praktiska delen av namn- och profilbytet under 2012 och 2013.
I och med namnbytet skulle sju olika webbar (och varumärken) också bli en och företaget skulle hitta ett uttryck i bildspråk och hur den grafiska profilen (gjord av Vinter Reklambyrå) skulle användas.
Efter min anställning på Sensia upphörde utför jag uppdrag åt dem på konsultbasis, t ex produktion av kampanjer och annonser etc.
Uppdraget har omfattat bl a:
- löpande marknadskommunikation
- planering och produktion av kampanjmaterial
- originalarbete och grafisk produktion
- ta fram struktur för kommunikation inom företaget tillsammans med it-ansvarig
- ta fram grafiska mallar
- planering av radioreklam och speakermanus
- fotografering både till kampanjer och verksamhetsbilder
- fotografering av personal
- ansvarig för att ta fram informationsstruktur, wireframes och innehåll till ny webb
- projektledning för att ta fram ny webb och fylla den med innehåll
- sätta upp Facebook-sidor och uppdatera löpande
- integrerad kommunikation mellan print, sociala media och webb för kampanjer
- dr-utskick postalt
- e-postmarknadsföring
- producera texter och original till annonser
- "Viktutmaningen" eventblogg med Facebook-tävling för att marknadsföra Prenet-konceptet för viktminskning, idé och genomförande tillsammans med viktcoacher
läs mer på: viktutmaningen2012.blogspot.se/ - utbilda lokala redaktörer för webb och Facebook-sidor
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar